Sunday, April 14, 2013

Saturday, April 13, 2013 - Earthquake in Kobe

Email from the mission home

We were awakened by an earthquake this morning at about 5:30.  Everyone is fine and there seems to be no damage of any significance.  It was centered about 25 miles south of Kobe.

We have a couple of Japanese sister missionaries just a few miles from the epicenter serving in the Sumoto Branch.  They called within a few minutes of the quake.  They reported that they were fine and that some church members were with them already.  They were nervously laughing with the members.  A lot of things in their apartment had fallen off shelves but nothing was broken. The sisters were a little shaken and began running to the mountains in their PJs in case of a tsunami. After a bit of clean-up they dressed and went to assist some members at their homes




今朝、午前5:30に地震によって起こされました。皆無事ですし、特に大きな被害は無いようです。震源は神戸から25マイル南に下がったところでした。



私たちの中には震源から2‐3マイルしか離れていない洲本支部で奉仕している日本人姉妹宣教師がいます。彼女たちは地震の2‐3分後に電話し、自分達が無事で、すでに何人かの会員たちと共にいる事を報告しました。彼女たちは会員たちと強張りながらも笑っていました。アパートではたくさんのものが棚から落ちましたが、壊れたものはありません。姉妹たちは少し震えながらパジャマのまま山へ走り始めました。少しの掃除の後、彼女たちは着替え、何人かの会員たちを助けに行きました。